Dag 13 t/m 15: Montreal

15 oktober 2023 - Montreal, Canada

Op het moment dat ik deze blog schrijf, is mijn reis helaas bijna ten einde gekomen. Ik zit namelijk in de bus op weg naar het vliegveld. De laatse dagen van mijn avontuur bracht ik door in Montreal, waar ook mijn reis startte.

Met de nachtbus vanuit New York, kwam ik al iets voor 6:00 aan in Montreal. Gelukkig kon ik mijn bagage achterlaten in het hostel en kon ik daar alvast een douche nemen. Ik mocht zelfs ook al gebruik maken van het ontbijt. Vervolgens ging ik op mijn gemak naar de Biodome, een soort dierentuin in een grote koepel. Daar ben ik gebleven totdat ik kon inchecken in het hostel.

Biodome

Biodome 2

Ik was erg moe door de nachtrit en besloot even te gaan slapen. In de avond heb ik meegedaan aan een kroegentocht, die door het hostel werd georganiseerd. Er was die avond veel animo voor, ze hadden het nog niet eerder zo druk meegemaakt. Opnieuw heb ik met veel leuke mensen gekletst en ook kon ik het goed vinden met mijn kamergenoten.

Kroegentocht

Ik kon Canada natuurlijk niet verlaten zonder iets van de natuur te zien. Ik besloot dus om de volgende dag met een bus-excursie naar een National Park te gaan, namelijk naar Mont Tremblant. Je kunt er met een kabelbaan naar boven, of te voet. Ik besloot te gaan lopen. Dit had ik wel iets onderschat, want het was een flinke klim. Sommige stukken waren erg steil en soms glad door modder. Ik liep in totaal 8,7 kilometer en 637 hoogtemeters in 2 uur en 12 minuten. Helaas hadden veel bomen hun bladeren al verloren, waardoor het niet meer zo kleurrijk was dan korte tijd geleden. Alsnog was het een prachtige omgeving.

Mont Tremblant

Mont Tremblant 2

Mont Tremblant 3

Mont Tremblant 4

Mont Tremblant 5

De laatste dag heb ik nog wat rondgelopen door de stad. Mijn vlucht gaat namelijk pas in de avond. Ik heb onder andere de bekende 'ring' gezien. Daarnaast heb ik rondgelopen in een ondergronds winkelcentrum. De 'underground city' bestaat uit 32 kilometer aan gangen onder de grond, met in totaal zo'n 1700 winkels en restaurants. Ook ben ik door een gratis Barbie expositie gelopen. Hier hoorde ik toevallig twee kamergenoten een dag eerder over praten.

The Ring

Barbie expositie

Barbie expositie 2

Ik heb nog een laatste keer 'poutine' gegeten. En tot slot ben ik nog even naar Rue Wellington geweest, die door TimeOut ooit is uitgeroepen tot coolste straat in de wereld. Eerlijk gezegd begreep ik dit niet helemaal. Ik vond de straat niet zoveel sfeer hebben.

Rue Wellington

Al met al heb ik een top vakantie gehad! Ik ben dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken en zou het zo weer doen. Ik kan iedereen aanraden om eens alleen op reis te gaan. Eigenlijk heb ik me hier nooit eenzaam gevoeld. Mede dankzij alle geweldige mensen die ik heb ontmoet. Hopelijk mag ik in de toekomst nog meer mooie avonturen meemaken. Wie weet tot een volgende blog!

1. Ceciel Heuts:
    15 oktober 2023
    Heel gaaf Vera!!! Stoer van je!! Fijn dat je zo'n mooie tijd hebt gehad en ervan genoten hebt!!!
  2. Ans:
    15 oktober 2023
    Vera, wat een mooie verhalen en foto’s. Om nooit te vergeten ❣️
    Super dat je er zo van hebt genoten. 😀
    Ik heb met plezier je reisverhalen gelezen, alsof ik er bij was!!
    Echt knap dat je dit hebt ondernomen. 👍
    Fijn als je weer thuis bent en dat we jouw belevingen nog eens kunnen herbeleven 🤩
    Een goede terugreis, tot gauw 🥰
    Groetjes, Ans
  3. Louise:
    15 oktober 2023
    Fijne vlucht terug, Vera! Lekker naar huis met prachtige herinneringen :)
  4. Josien:
    17 oktober 2023
    Hoi Vera,

Toch nog even je laatste verhalen gelezen en foto's bekeken.
    Wat een mooie belevingen. Wat een uidagingen en super mooie herinneringen.
    Mooi avontuur!!

Leuk dat ik mee kon genieten! Dankjewel.

Groetjes uit Brabant, Josien.