Dag 29 t/m 31: Singapore

4 november 2017 - Singapore, Singapore

Het gedoe bij de douane was het meer dan waard! Wat een mooie stad, mijn favoriet van de steden die we tijdens deze reis hebben gezien. Singapore staat bekend als een schone en moderne stad, en dat was het zeker. Op de meeste plekken dan. Duur was het wel, maar na goed zoeken zijn er zeker goedkopere mogelijkheden.

Wij hebben vooral op eigen houtje de stad bekeken. Little India, Chinatown, Gardens by the bay, Marina Bay Sands (het beroemde op een schip lijkende hotel), en de Merlion (het symbool van Singapore, een kruising tussen een zeemeermin en een leeuw). En wat heeft Singapore een mooie skyline! In de avond hebben we nog een licht en water show gezien, en een lichtshow bij Gardens by the bay. Bij deze show werden we al in de kerstsfeer gebracht met verschillende kerstnummers. Een kerstsfeer past echter voor ons westerlingen niet bij temperaturen van boven de 30 graden haha.

Little IndiaGardens by the bayMerlion en Marina Bay SandsSkylineSkyline nightLichtshow Gardens by the bay

Ondanks dat ik de skyline van Singapore erg mooi vind, had ik na alle stedelijke gebieden wel weer behoefte aan wat rustige natuur. Je zou denken dat dit er niet of nauwelijks is in een stad als Singapore, but it is! En hoe.. We deden de MacRitchie Nature Trail van ruim 11 kilometer door het tropische regenwoud. Met als hoogtepunt de treetop walk (een brug tussen de boomtoppen). Ook hebben we mooie dieren gezien, zoals apen, salamanders, een grote hagedis, en vogels. Ook de bomen en planten waren mooi om te zien. En de jungle geluiden, onbeschrijfelijk (ik kan geen video’s in de tekst zetten, dus kijk even bij de video’s als je het wil horen).. Vochtig en warm was het wel, maar zeker niet té. Ik had het erger verwacht, maar het was goed te doen. Voorafgaand aan de reis riep ik “ik ga nooit zonder begeleiding de jungle in”, maar dan hadden we deze mooie ervaring gemist. En de route was overal heel duidelijk aangegeven (dit wist ik natuurlijk wel al van te voren, na wat research).

Treetop walkUitzicht op de jungleAap in de jungleMega bamboeTropische bomenTropische bomen

Singapore was onze laatste grote stad van de reis (op Bangkok na als we weer naar Europa vliegen). Nu volgen de strandbestemmingen, met als eerste stop Langkawi in Maleisië. Tot snel!

1. Ans:
    13 november 2017
    Hoi Vera en Bjorn. Gelukkig hoorde ik nà de wandeling dat jullie zónder begeleiding een jungle tocht hebben gemaakt. Hebben jullie me die zorgen bespaard😀😀. Wat een mooie ervaringen hebben jullie weer gehad en mooie foto’s!!!! Ik wens jullie verder een fijne reis bij en op het strand!!’ Groetjes ❣️
  2. Jos Adriaens:
    13 november 2017
    Hoi Vera en Bjorn, graag sluit ik me aan bij de wijze woorden van Ans. Zonder gids door de jungle... het is gelukkig goed gegaan. Die wandeling tussen de bomentoppen lijkt me ook wel super; ik zal de filmpjes zeker gaan bekijken én beluisteren.
    En tja, kerstsfeer in de zomer... dat kun je óók aantreffen in Maastricht!
    Een fijne en boeiende reis verder. En Vera, voor de 16de wens ik je alvast een mooie, bijzondere verjaardag!
  3. Josien:
    13 november 2017
    He vakantiegangers, wat een mooie belevingen en diversiteit in omgeving.
    Geniet samen!!
    En.....Vera geniet van jou bijzonder dag in een bijzondere omgeving op 16 november.
    Lieve groeten uit Brabant
  4. Josien:
    16 november 2017
    Vera proficiat! (Alsnog, al is het hier nog 16 november).🎂
    Lieve groeten vanuit Brabant.
  5. Vera:
    17 november 2017