Dag 32 t/m 35: Langkawi

8 november 2017 - Langkawi, Maleisië

Toen we aankwamen op Langkawi viel het strand me wat tegen. Het was geen tropisch Bounty-strand met wit zand en blauwe zee. Maar misschien kwam dat ook deels omdat het weer niet zo goed was, en omdat ik niet zo goed wist wat ik van onze eerste strandbestemming moest verwachten.

Strand Langkawi

Na de tegenvaller van het strand kon het alleen maar leuker worden. Zo hebben we genoten van een tour door de mangrove, vele dieren (onder andere een zeester op het strand en een aap in de haven), mooie uitzichten, en een museum.

Zeester op het strandAap bij de haven

Mangrove bomen staan in zout zeewater. Ze hebben diepe wortels en de stammen zijn dun zodat ze stevig blijven staan tussen het golvende water. Ze zorgen voor Dichte begroeiing. Zo is het mangrove deel van Langkawi gespaard gebleven tijdens de tsunami in 2004. Het gebied is de woning van vele dieren. Zo zagen we felgekleurde krabbetjes in de modder, apen in de mangrove bomen, vogels, en op het einde van de tour gingen we arenden spotten. Langkawi betekent dan ook bruine adelaar. Ook zijn we nog een stukje gaan varen over de oceaan waarin grootte karst rotsen omhoog rezen.

Mangrove bomenKrabbetjeArenden spottenVaren op de oceaan

Een andere dag zijn we met een kabelbaan hoog de bergen in gegaan. Wat een adembenemend uitzicht kwamen we daar tegen! Eenmaal boven zijn we over de hoge skybridge gelopen. Na afloop hebben we veel lol gehad in het 3D art museum, waar we zelf een hoofdrol speelden in de kunstwerken. Ik voelde me weer even als een kind in de snoepwinkel. In de avond genoten we nog van een mooie zonsondergang (eindelijk hadden we deze laatste dag goed weer op Langkawi). De laatste ochtend namen we de boot naar Koh Lipe in Thailand.

Kabelbaan de berg opSkybridge3D art museum3D art museum

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos Adriaens:
    17 november 2017
    Weer een lezenswaardig verslag Vera. Dank voor je stukje educatie over de mangrove, alweer wat geleerd. Wat moet jullie 'ritje' met de kabelbaan inderdaad een adembenemend uitzicht hebben opgeleverd!
    Ben ook benieuwd naar beelden uit het 3D Art Museum (als je die hebt...)
    Fijn dat jullie tijd hebben genomen voor een mini-strandvakantie, zodat jullie niet 24/7 aan het racen zijn. Jullie komen terug met een koffer vol herinneringen, waarvoor jullie gelukkig níet de volle kiloprijs hoeven te betalen tijdens de terugreis. Maar zover is het nog lang niet. Eerst nog lekker twee weken lang genieten!
  2. Jos Adriaens:
    17 november 2017
    Weer een zeer lezenswaardig verslag Vera. Dank voor het stukje educatie over de mangrove, weer wat bijgeleerd! Wat moet dat uitzicht na jullie 'ritje' met de kabelbaan inderdaad adembenemend zijn geweest.
    Ook ben ik zeer benieuwd naar de foto's van het 3D Art Museum (als je die hebt...) Jullie komen terug met een koffer vol onuitwisbare herinneringen. Gelukkig hoeven jullie daar tijdens de terugreis niet de volle kiloprijs voor te betalen, maar is die reisbagage volledig gratis. Maar zover is het nog lang niet. Eerst nog lekker twee weken lang volop genieten!
  3. Anja:
    17 november 2017
    Geweldig, wat een mooie ervaringen doe je op. Zo sjiek geschreven. Kijk weer uit naar je volgende reisverslag.
  4. Ans:
    17 november 2017
    Hoi Vera en Bjorn. Weer heel wat beleefd!!!! Mooie uitzichten en een romantische zonsondergang 🌅. Geweldige foto’s in het 3 Art museum , nét écht!!! Erg gevarieerd , zoals jullie hele reis tot nog toe. Have fun and enjoy!!! 😀
  5. Noonk Amon:
    18 november 2017
    Mooie verhalen, by the way proficiat nog. Je hebt er ongetwijfeld een mooie dag van gemaakt om een kwart eeuw te vieren.