Dag 3 t/m 5: Toronto

5 oktober 2023 - Toronto, Canada

Dag 3 van mijn reis heb ik voor een groot deel doorgebracht in de bus. Het was een reis van zo'n 6,5 uur van Montreal naar Toronto. Na aankomst heb ik een deel van de stad verkend. Ik liep langs de Toronto City Hall en het Eaton Centre (winkelcentrum). Daarna heb ik een wandeling gemaakt door Chinatown en heb ik heerlijke ramen gegeten.

Toronto city hall

Toronto sign

Toronto downtown

Ramen Chinatown

Op dag 4 besloot ik in de ochtend om 5 kilometer te gaan hardlopen. Ik ben namelijk aan het trainen voor de halve marathon van Berlijn, die plaatsvindt in april. Dit was een leuke combinatie van trainen en sightseeing.

Running Toronto 2

Running Toronto

Running Toronto 3

Het is warm hier voor de tijd van het jaar (27 graden) en vakantie betekent ook relaxen. Ik besloot daarom om in de middag de ferry te nemen naar Toronto Islands. Wat een mooi stuk natuur, met uitzicht op de stad. Hier heb ik - jawel, in oktober - gezwommen in Lake Ontario. Zo lang het nog kan, geniet ik volop van het warme weer. Binnenkort zal het flink afkoelen.

Toronto Islands beach

Toronto Islands

Na het zwemmen ben ik naar de andere kant van het eiland gelopen en heb ik de zonsondergang aanschouwd. Dit gaf een nóg spectaculairder beeld van de stad. Tot slot nam ik in het donker de ferry terug en heb ik tacos gegeten. Dit restaurant kreeg ik als tip van Adrian, die ik in Montreal heb ontmoet.

Toronto Islands view

Toronto Islands sunset

Toronto Islands city view sunset

Toronto Islands sunset view

Toronto city view night

Helaas brak op dag 5 alweer mijn laatste dag in Toronto aan. Maar ik had nog iets heel gaafs op de planning staan! In de ochtend ben ik rustig opgestart met een koffie en wandeling op Kensington Market, een alternatieve wijk.

Kensington Market

In de middag ben ik naar de beroemde CN Tower gegaan. En niet alleen om het uitzicht te bewonderen vanuit het reguliere uitkijkpunt. Ik heb namelijk ook deelgenomen aan "The EdgeWalk", op het hoogste "hands-free external walk platform" in de wereld! Daar stond ik dan, op 356 meter boven de grond, op een soort metalen raster, waarover we 360 graden rondom de CN Tower liepen. Daarnaast leunden we meerdere keren over de rand, zowel voorwaarts als achterwaarts. Vooraf was ik licht nerveus, echter nadat ik enkele seconden op het platform stond, waren de zenuwen compleet verdwenen. Wat was dit gaaf! Bizar om dit mee te maken, en te merken dat ik in staat ben om met volle vertrouwen, zonder angst en met veel plezier op 356 meter boven de grond over de rand te hangen. Dit was een echte "once in a lifetime experience"!

EdgeWalk relaxing

EdgeWalk

EdgeWalk Group

EdgeWalk 2

Ik sloot deze geweldige dag af met een Indiaas diner en kijk uit naar mijn volgende bestemming: de Niagara watervallen.

1. Ceciel Heuts:
    5 oktober 2023
    Superruig Vera!!! En weer leuk om te lezen, enjoy!!!
  2. Jos Adriaens:
    5 oktober 2023
    Gaaf Vera! Respect dat je dat durft. En je geniet ervan, dat is goed te zien. Je komt straks weer met een koffer vol fantastische herinneringen naar huis. Maar eerst heb je nog wat mooie avonturen voor de boeg. Een goede reis naar New York! We hopen gauw weer van je te horen. Liefs, pap
  3. Charlotte:
    5 oktober 2023
    Weer een geweldig verhaal om te lezen! Vind je enorm dapper dat je deze reis maakt, en dan ook nog op de CN tower durft te lopen!! Ik doe het je niet na. :)
    Heel veel plezier bij je volgende bestemming!! Liefs charlotte
  4. Elke:
    5 oktober 2023
    Dat zijn nog eens avonturen! Gaaf! Geniet van je volgende bestemming. Liefs Elke
  5. Josien:
    8 oktober 2023
    Wauw WAT EEN BELEVINGEN. Wat een avontuur. Genieten!! Dit zit allemaal in jouw rugzak. Topper!!
    Liefs Josien