Dag 6: Niagara falls

8 oktober 2023 - Niagara Falls, Canada

In de ochtend van dag 6 heb ik een bus genomen vanuit Toronto naar de Niagara watervallen. Deze rit duurde slechts een ruime 1,5 uur. Toen we aankwamen in Niagara, waren de watervallen meteen te zien. Het was een uitdaging om mijn koffertje ergens te stallen voor de dag. Ik bleef namelijk alleen overdag in Niagara, omdat ik in de avond een bus nam naar de volgende bestemming. Uiteindelijk kon ik mijn koffer kwijt bij een hotel.

Ik heb de watervallen eerst verkend vanaf de oever (aan de Canadese kant). Wat indrukwekkend! Het water stort met veel geweld naar beneden. Dit is de grootste waterval die ik ooit heb gezien. Ik lunchte met sushi in een parkje hogerop gelegen, met uitzicht op de waterval.

Niagara falls 3

Niagara falls 2

Niagara falls

Sushi met uitzicht op de watervallen

Vervolgens heb ik een ticket gekocht voor 'journey behind the falls', waarmee ik nog dichter bij de waterval kon komen. Ook heb ik daar in een gang achter de watervallen gelopen. Je hoort en ziet dan nog beter hoe krachtig het water naar beneden stort.

Journey behind the falls

In de avond was de waterval mooi verlicht, met steeds wisselende kleuren. Tot slot was er om 22:00 een korte vuurwerkshow te zien. Heel gaaf!

Niagara by night

Niagara by night 2

Vuurwerk

Ik kan de watervallen zeker aanbevelen, het was een gave ervaring. Persoonlijk had ik het wel gezien in die ene dag. Rond middernacht nam ik de nachtbus naar de volgende bestemming: New York. De grensovergang naar de Verenigde Staten ging gelukkig erg soepel, mede omdat ik mijn ESTA en I-94 formulier van te voren al had geregeld. Binnenkort vertel ik meer over de wereldstad New York.

1. Marco Vonk:
    11 oktober 2023
    Mooi die verlichting in de avond! Dat hebben wij gemist helaas toen we er waren. Je had goed weer zeg!
  2. Louise:
    11 oktober 2023
    Wat een mooie reis tot nu toe Vera !! Prachtige foto’s van alle bekende en onbekendere hotspots :)