Twee weken voor vertrek

21 september 2017 - Nuth, Nederland

Nog twee weken en dan vertrek ik samen met Bjorn naar Thailand, Maleisië en Singapore voor 58 dagen (van 5 oktober tot en met 1 december). Op de heenreis zullen we nog een tussenstop maken in Beijing om de Chinese muur te bezichtigen. Op de terugweg hebben we een lange overstap in Kiev, waar we nog een nachtje blijven slapen in afwachting op onze vlucht naar huis.

Wat gaat de tijd opeens snel. Toen we in januari onze heen- en terugvlucht boekten, leek de reis nog erg ver weg. Inmiddels, twee weken voor vertrek, begint de spanning toch wel toe te nemen. Dit wordt mijn eerste lange én verre reis, waarbij we zullen rondtrekken met onze backpack.

Hoewel we de planning voor onze ruim 8 weken durende reis nog niet helemaal willen vastleggen, voelt het alsof we nog veel moeten regelen voor vertrek. De komende dagen zullen we de excursie in Beijing en ons eerste hotel in Bangkok boeken, en beginnen met inpakken van onze backpacks. Als ik verhalen van andere backpackers mag geloven, is het vooral zaak om niet alles te plannen, oftewel "go with the flow". Hoewel ik normaal gesproken juist een planner ben, laat ik me dit keer verrassen door wat er op ons pad komt. Wel hebben we natuurlijk al veel georiënteerd op eventuele plekken waar we naartoe zouden willen, maar dit ligt nog niet helemaal vast. Het plan is om vanuit ons eerste hotel het volgende hotel te boeken, et cetera. Zo kunnen we steeds kijken hoe lang we op een plek willen blijven.

Onze backpacks, en de meeste andere benodigdheden, zijn al aangeschaft. Ik heb gekozen voor een tas van 50 liter, en Bjorn voor 60 liter, zodat we niet te veel zullen meeslepen. Als jullie nog tips hebben voor het inpakken, of over backpacken in het algemeen, of over de landen die wij gaan bezoeken, laat het dan hieronder in de reacties even weten! Wij gaan ondertussen verder met voorbereiden. Tot snel!

1. Ceciel Heuts:
    21 september 2017
    Leuk dat we jullie avontuur kunnen volgen!!!!
  2. Charlotte:
    21 september 2017
    Ik ben heel benieuwd naar je verhalen!
  3. Anja:
    21 september 2017
    Erg leuk om jullie te kunnen volgen op jullie reis. Veel plezier!
  4. Josien:
    4 oktober 2017
    Geniet van jullie avontuur! Geniet van de dag en alle mooie ervaringen.
    We zullen jullie zeker volgen.