Dag 21 t/m 26: Kuala Lumpur

30 oktober 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Toen we in Kuala Lumpur aankwamen merkte ik al snel verschillen tussen Maleisië en Thailand. De stad Kuala Lumpur is wat moderner dan Thailand. De sfeer vond ik wel even wennen. In een Indiase wijk waar we verbleven waren er duidelijk minder Europeanen. Ik werd meer aangestaard en soms zelfs nageroepen. En dan had ik me al aangepast aan de cultuur hier door bedekkende kleding te dragen. Maar alles went. Ik vond het juist wel grappig dat er uiteindelijk een stel Indonesiërs met ons op de foto wilden. Het Indiase eten in onze wijk was overigens erg lekker! Niet te spreken over de hygiëne in sommige eettentjes, maar dat hebben we gelukkig overleefd 😉

Indiaas eten

Vooral het stadsdeel met de petronas twin towers was erg modern. En leuk om verschillende foto’s te maken. Ook hebben we even de naastgelegen shopping malls bekeken. Wat een mega winkelcentra, wederom heel modern. We hebben onze ogen uitgekeken. Ook besloten we een keertje een escape room uit te proberen. Erg leuk, maar het lukte ons helaas niet om binnen de 45 minuten uit de kamer te komen. Sommige puzzels leken erg moeilijk (hoewel ze na uitleg ook wel weer logisch waren). Hoe dan ook, een hele leuke ervaring om eens te doen. En hier in Maleisië een stuk betaalbaarder dan in Nederland, vooral als je maar met 2 personen gaat. Bij het KLCC park, achter de petronas towers, hebben we in de avond nog een leuke water en licht show gezien.

Petronas twin towersLicht en water show

Verder zijn we in Kuala Lumpur naar Chinatown geweest, naar de grote central market vol met marktkraampjes, naar Tugu Negara (een nationaal monument van Maleisië), en naar een Chinese en Hindoeïstische tempel. Vooral die hindoeïstische tempel vond ik erg indrukwekkend (nog nooit eerder gezien). Chinatown vond ik juist wat tegenvallen. Ze verkochten er vooral overal dezelfde “nep” merkartikelen. En de Chinese eetkraampjes die er zouden zijn konden we niet zo goed vinden.

ChinatownCentral marketTugu NegaraUitzicht Chinese tempelChinese tempelHindoeïstische tempel

Tegen het eind van ons verblijf in Kuala Lumpur hebben we nog het nationale museum van Kuala Lumpur bezocht, en een moskee die in de buurt van ons hotel lag. We kregen gepaste kleding aan voordat we naar binnen mochten. Maar wat waren de mensen er vriendelijk! Ze bedankten ons zelfs dat we naar de moskee waren gekomen.

Nationaal museum KLMoskee

Tot slot hebben we de Batu cave bezocht, een kleine grot waarin een hindoeïstische tempel is gebouwd. Om er te komen moesten we eerst een stukje reizen met de trein en daarna nog een aantal trappen op. Wel leuk om een keer te zien. Hier hebben we ook voor het eerst wilde apen gezien. Toen ik wat te eten had gekocht, wilde een aap het meteen stelen. Een locale man keek op afstand toe en riep dat ik het eten in mijn tas moest doen. Weer een les geleerd, geen eten in de buurt van apen.. Maar zeker leuk om ze eens in het wild te zien! Na Kuala Lumpur reisden we door naar Melaka, een kleine kustplaats tussen Kuala Lumpur en Singapore. Binnenkort volgt er meer over deze leuke en relaxte plek.

Batu caveAap Batu caveTrappen naar de Batu cave

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ceciel Heuts:
    5 november 2017
    Mooi hoor Vera en Bjorn!! Gave foto's ook!! X
  2. Anja:
    5 november 2017
    Mooie foto's wederom. Blijft leuk om je verhaal te lezen. Veel plezier!!!
  3. Jos Adriaens:
    6 november 2017
    Hoi Vera,

Mooie foto's inderdaad. Bij die torens de bekende truc, doet het toch altijd goed. Tempels met veel pracht en praal. En die oneindig lange trappen omhoog... Jammer dat China Town een beetje tegenviel, maar op het geheel maakt dat niet zoveel uit. Want zeg nou eens eerlijk: jullie hebben al enorm veel gezien (en meegemaakt). Alles wat jullie daar nu nog aan toe kunnen voegen is een bonus! Lieve groetjes voor jou en Bjorn vanuit het doodnormale Nieuwstadt.😀😀