Dag 39 en 40: Koh Phi Phi

3 maart 2018 - Koh Lipe, Thailand

Inmiddels ben ik al een paar maanden terug in Nederland. Wat was dat weer even wennen na al die mooie indrukken van Azië! Inmiddels ben ik weer helemaal geacclimatiseerd. De relatie met Bjorn is ondertussen al een tijdje over. Ondanks dat blijft de reis an sich voor mij een gave herinnering. Het was immers mijn grote droom om deze reis te maken. Voor mezelf wil ik graag een mooi overzicht maken van alle reisverhalen, vandaar dat ik graag mijn laatste bestemmingen nog vast wil leggen in deze reisblog. En wie weet kan ik nog iemand inspireren om zo'n mooie reis te maken. Als je de kans krijgt: ik zou zeker zeggen doen!! Het verrijkt je leven en het is een herinnering die je nooit meer zult vergeten.

Goed, de volgende bestemming tijdens de reis was Koh Phi Phi, het populaire feesteiland van Thailand. Wat was ik blij dat we een huisje buiten het centrum hadden, want wat werd er gezopen en overlast veroorzaakt door dronken (vooral Engelse) toeristen.

Na een nacht goed slapen gingen we op excursie met de boot. De eerste bestemming was een veel te vol gepropt strandje, het beroemde 'monkey beach'. Apen waren er zeker, maar die konden soms agressief uit de hoek komen. Toch maar wat afstand houden dan..

Monkey beach

Vervolgens gingen we snorkelen tussen de mooie vissen. Nog nooit had ik zoveel tropische vissen bij elkaar gezien! Een grappig momentje was dat de vissen op een gegeven moment op me af kwamen. Ik had een gele drijver aan mijn camera, zodat mijn camera boven water zou komen als ik hem per ongeluk los liet. Op een of andere manier dachten de vissen dat het eten was (bananen ofzo? Haha!), want ze knabbelden er steeds aan. Na het snorkelen was het tijd om te zwemmen in een adembenemend mooie lagoon. Tot slot bezochten we het wereldberoemde strand waar de film 'The beach' is opgenomen. Ik had verwacht, mede dankzij verhalen op internet, dat het strand overvol zou zijn met toeristen, maar dat viel me reuze mee. Wat een prachtig stuk natuur!

Snorkelen tussen de vissenZwemmen in de lagoonMaya bay van de film 'The beach'Maya bay

De volgende dag hebben we op eigen gelegenheid het uitzichtpunt van Koh Phi Phi beklommen. Dit was een van de weinige dagen waarop ik echt last had van de warmte. Misschien was het tijdstip van de beklimming niet zo gunstig haha. Maar het was het dubbel en dwars waard toen we eenmaal boven waren!

Uitzichtpunt Koh Phi Phi

Ik zou het eiland Koh Phi Phi zeker aanraden, mits je de overlast van de dronken toeristen door de vingers kunt zien... ;) Het is wat mij betreft wel een van de mooiste stukken natuur die ik in mijn leven heb gezien. Er is prachtig mooi water en er zijn gigantische rotsblokken die uit de zee omhoog reizen.

Prachtig blauw water vanaf de bootGigantisch hoge kliffen

Nou, dat was weer een stukje beleving van mijn prachtige reis. Jullie zullen de komende tijd nog af en toe een stukje langs zien komen zodat ik het reisverhaal voor mezelf compleet kan maken. De volgende bestemming is Ao Nang. Tot snel!