Dag 4 en 5: Bangkok

9 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

De eerste dagen in Bangkok was vooral de geur erg wennen. Op sommige plekken hangt een heel sterke lucht, die naar mijn mening soms best wel stinkt. Ook bij eetkramen hangt soms een geur waarvan ik juist het tegenovergestelde van honger kreeg. Inmiddels ruik ik het niet meer en gaat het eten er prima in. De eerste avond in Bangkok hebben we rustig aan gedaan en zijn we een rondje gaan lopen op de Khao San Road, de bekende backpackersstraat. Hier hebben we een van de populairste gerechten uit Thailand gegeten: Pad Thai (zie foto).

Khao San RoadPad Thai

Op dag 4 van onze reis zijn we naar de weekend markt geweest, de grootste markt van Thailand. Daar hadden ze vanalles en nog wat: kunst, eten en drinken, kleding, souvenirs, et cetera. Mooi om een keer mee te maken. Het was er erg druk. Als lunch hebben we er heerlijke zeevruchten pannekoekjes gegeten. Oja en om er te komen was nog even een karwei. Volgens locals (waaronder ook de politie) moesten we wachten op bus nummer 3 die ons dan naar de markt zou brengen. Een heel uur later nog steeds geen bus nummer 3. Wat bleek, deze bus reed niet op zondag. Gelukkig hebben we met wat hulp een andere bus kunnen vinden.

Chatuchak weekend markt

's Avonds wilden we naar het hoogste hotel van Bangkok gaan, waar we hadden gereserveerd voor een fruitbuffet. Toen we de bus wilden pakken ging het weer mis. Alweer geen bus en we dreigden te laat te komen voor de reservering. De optie die overbleef was de taxi. Mijn eerste taxirit ooit. Een beetje onhandig probeerden we verschillende taxi's aan te houden, maar zonder succes. Toen heb ik de Grab (taxi) app gedownload en precies daarna stopte er een taxi recht voor onze neus (toeval?). Het fruitbuffet was erg lekker. Hier in Thailand hebben ze heel andere soorten fruit als in Nederland. Sommige soorten verrassend lekker, en sommige soorten wat minder (een heel sterke smaak die wij niet gewend zijn). Na het fruitbuffet zijn we naar de allerhoogste verdieping van het hotel gegaan (verdieping 84), waar er een plateau in de buitenlucht 360 graden ronddraaide om het mooie uitzicht te bekijken. Wat een ervaring! We zien vanuit de toren dat de stad immens groot is, maar tegelijkertijd is alles ook ontzettend klein vanaf daarboven. De auto's leken wel mieren.

FruitbuffetUitzicht Baiyoke hotelUitzicht Baiyoke hotel 2Uitzicht Baiyoke hotel 3

Vandaag (dag 5) zijn we eerst nog een tempel in Bangkok gaan bekijken. Onderweg ernaartoe kwamen we nog meer tempels tegen. Wat een indrukwekkende gebouwen om te zien! Uit respect voor het boeddhisme moeten schouders en knieën bedekt zijn.

Tempel onderwegTempel onderweg 2Wat Saket ("de gouden berg)"Uitzicht Wat SaketWat Saket ("de gouden berg") 2Wat Saket met monnikStartpunt Wat Saket: 344 stappen

Na het tempelbezoek hebben we de taxi gepakt naar het station. Uiteindelijk konden we met Google translate duidelijk maken waar we heen wilden. We zijn nog lang niet uitgekeken in Bangkok, maar we hebben besloten verder te trekken. We komen op de terugweg nog wel een paar dagen in Bangkok. We hebben de trein gepakt naar Kanchanaburi. Een plaatje bij de rivier Kwai. En wat hebben we een uitzicht vanuit ons terrasje, prachtig! Dit is echt genieten vanuit ons drijvende hutje op de rivier. Vanavond zijn we heerlijk gaan dineren in een restaurantje tussen de locals. Wat is het eten goedkoop! Al het eten en drinken hieronder op de foto koste omgerekend maar zo'n €7,75(!). Vanaf morgen gaan we de omgeving van Kanchanaburi verkennen. Tot later!

Uitzicht vanuit onze hutUitzicht zonsondergangEten Kanchanaburi

1. Ceciel Heuts:
    9 oktober 2017
    Wauw.... Sjiek hey en wat leuk geschreven, geniet ze daar!!!!
  2. Ans:
    Mooie verhalen over jullie fantastische reis! En is nog maar pas begonnen. Fantastisch!!!! Geniet ervan.!!! Vele groetjes😀😀
  3. Jos Adriaens:
    9 oktober 2017
    Genieten zeg, wat een uitzicht. Als dit zo doorgaat, is het straks nog lastig kiezen wat jullie het leukste vonden. Ondertussen al contact gehad met andere backpackers? We blijven aan je lippen gekluisterd, alweer nieuwsgierig naar jullie volgende ervaring! Leuk dat we je zo kunnen volgen. Zonder jetlag en nóg goedkoper dan jullie leren wij zo Thailand ook een beetje kennen. Tot de volgende keer!
  4. Bianca:
    Genoeg avonturen beleefd en nog meer in het vooruitzicht! Geniet!
  5. Vera:
    9 oktober 2017
    Dankjulliewel voor de leuke reacties! Genieten gaan we zeker! Contact met andere backpackers is nog niet zo uitgebreid. Alleen toen we lang op bus 3 hebben staan wachten heb ik andere toeristen aangesproken. Ik ga maar weer proberen verder te slapen (het is hier nu 3:40, maar werd wakker van de regen). Welterusten!
  6. Charlotte:
    10 oktober 2017
    Weer een prachtig verhaal om te lezen! Jullie maken veel mee! Het ziet er allemaal heel leuk uit :) echt even genieten :) dat heb je verdient! Xx