Dag 2 en 3: Beijing - Bangkok

7 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Sawadee ka ("hallo") Thailand! Inmiddels zijn we in de grote stad Bangkok. We hebben geslapen in een hotel in de buurt van het vliegveld (omdat we in de nacht aankwamen), en nu zijn we op weg naar het centrum van Bangkok. Wat een indrukken tot nu toe.

Het begon in China op de Chinese muur. Wat een mooie ervaring om een keer te zien! De uitzichten waren erg mooi. En erg fascinerend hoe de duizenden kilometers lange muur is gebouwd. Voor ons was het bewandelen van een klein stukje muur met de steile trappen en hellingen al best een opgave (dan wel met een jet-lag haha), dus wat moet het bouwen van zo'n gigantisch lange muur een werk zijn geweest.. Het was er extra druk vanwege de Chinese vakantie, maar ondanks de drukte waren we ruim op tijd terug op de luchthaven (hoewel de douane bang was dat we het niet gingen redden). Onze ogen vielen inmiddels vanzelf dicht. Zo voelt een jet-lag dus.. Dan maar even slapen op de luchthaven. We hadden nog 7 uur tot de volgende vlucht.

Chinese muurChinese muur 2Chinese muur 4Chinese muur en ikChinese muur en ik 2

Zowel de vlucht naar Beijing als naar Bangkok was erg goed geregeld. We hadden de ruimste plekken gekregen (misschien omdat we ongeveer de enige Europeanen waren tussen alle Aziaten?). En het eten was echt niet zo slecht als mensen soms zeggen.

Eten vliegtuig ontbijtEten vliegtuig diner

Eenmaal aangekomen in Bangkok viel een deken van warmte over ons heen. Ontzettend benauwd, maar toch anders dan de benauwde dagen in Nederland. Maar dit gaat vast nog wennen. Ook het eten is even wennen. Zo dachten we een zakje verpakte mango gekocht te hebben. Het eerste stukje smaakte erg raar. Bleek dat we "pickled" mango hadden gekocht. Gelukkig konden we erom lachen en hebben we het gewoon opgegeten. Uiteindelijk was het nog best te eten.

Vanavond gaan we even rustig aan doen en morgen gaan we de stad Bangkok verkennen. Ik laat jullie binnenkort meer weten over deze grote stad.

1. Anja:
    7 oktober 2017
    Mooie foto's Vera, leuk om jullie reis te volgen. Veel plezier!!!
  2. Esther:
    De kop is er af Vera!
    Leuk om je zo te volgen!
    Ga genieten van de madness in Bangkok!
  3. Noonk Amon:
    7 oktober 2017
    Whauw leuk verhaal en mooie foto's. Kijken hier bij regen, kou en wind alweer uit naar het volgende verhaal. Zo genieten we een beetje me.
  4. Ceciel Heuts:
    Sjiek hey!!! Geniet!!!! XXXX
  5. Jos Adriaens:
    He Vera en Bjorn,

Wat een ervaringen zeg. Die muur lijkt me inderdaad indrukwekkend, kun je je alleen maar voorstellen als je er ooit eens hebt gestaan. Haha, mooi meegenomen dat jullie als Westeuropese 'reuzen' de ruimste plekken kregen in het vliegtuig. Verstandig dat jullie vanwege de jetlag effe rustig aan doen. Als ik dit schrijf is het bij jullie al 8 oktober en liggen jullie waarschijnlijk al lang op één oor. Ik wens jullie morgen een fijne dag. En oh ja, speciaal voor Bjorn: gelukkig hoef je het Nederlands elftal zo meteen niet te zien spelen tegen Wit-Rusland. Oranje hoeft eigenlijk niet meer af te trappen nadat Zweden met 8-0... heeft gewonnen van Luxemburg. Wéér dus geen eindtoernooi... Ach, geneuzel op de vierkante meter. Dat verbleekt - terecht - bij de onuitwisbare indrukken die jullie zullen opdoen in het verre Thailand. Have fun!
  6. Bianca:
    7 oktober 2017
    Hoi Vera, mooie foto's van de Chinese Muur. Leuk te lezen wat jullie meemaken. Geniet!!